Monday, August 2, 2010

~Resepi Spaghetti From Kyra~~

Resepi ni saya dapat masa dok dengar penceramah2 induksi menerangkan fakta di depan.. huhuhu...betapa penatnye nak bersengkang mata utk dua minggu..tadah mata, tadah telinga untuk memahamkan isi kandungan induksi itu sendiri.... so, masa induksi ni saya dijumpakan dengan sahabat baik saya... kyra... dan dapatla saya mengambil satu resepi spaghetti yang paling mudah sgt2.. huhuhu


Spaghetti (angle hair)
mashroom
Capsicum
Brocolli
Tomato
Carrot
Isi Udang/ayam
sos carbonara (Campbell)

1) Isi ayam/udang digoreng tanpa minyak...kalau nak pun, bubuh sikit je
2) Rebus dan toskan spaghetti tersebut, bubuh minyak masak sikit supaya tak melekat spaghetti tu
3) Bahan-bahan tambahan spt mashroom, capsicum, brocolli, tomato and carrot boleh digoreng atau direbus.

selepas itu

4) Tuangkan sos carbonara dan campurkan dengan 3/4 cawan air, masakkan dan kacau sehingga mendidih.
5) Letakkan blackpepper sos nak bagi pedas sket....
6) Setelah mendidih, masukkan bahan2 pada langkah ke tiga.... dan boleh dimakan...

Inilah antara resepi yang berjaya aku buat untuk berbuka puasa... yang penting perut aku tak sakit...terer gak aku mencube..

Thnks to kyra

2 comments:

  1. capsicum tuh hape lak huhu...gamba x de ke keh keh

    ReplyDelete
  2. tak sempat amik sebab masak masa balik dr induksi...masak utk berbuka...capsicum tu..lada benggala..nama komersil

    ReplyDelete