Monday, August 16, 2010

Kenduri di Bota

Lokasi: Bota, Perak


Tengah dok senyap2 macam ni, tetiba terimbas semula kenangan semasa aku sibuk gatal kaki berjalan.. dulu hobi aku adelah berjalan2 ke tempat2 yang aku rasa best dan ade xtvt nak buat. Aku mula menceburkan diri dalam xtvt meronda ni masa aku dicampakkan belajar di penang... "ooh PSP tempat ku menimba ilmu"... huhuhu

Aku sanggup spend duit belanja abah aku bagi supaya aku boleh berjalan2...sanggup weh tak makan sbb nak jalan2.. destinasi yang akan aku jalan adalah tempat yang tak payah aku kene kuarkan duit byk2.....cume kuar duit utk makan n tambang perjalanan je..

So, kat sini aku nak citer pasal kenduri di bota (cdt to yan: happy weh join kenduri ko)...

Kenduri ni sbenarnye kenduri doa selamat( betulkan yan)... hehhe... so kawan aku ajak pegi, aku pun ikutla...maklumla aku pun kenal mak n adik beradik dia....sampaikan sepupu dia pun ade yang aku kenal.... hehehe
Ini adalah axtiviti mengupas bawang....pedih gak mata kupas bawang neh....ni aku mengupas bawang bersama-sama sepupu kawan aku... kupas-kupas gak..tapi posing tetap posing... thnks pda sapa yang amik gambar time ni


ini adalah ikan yang berjaya dipancing oleh siapa pun aku tatau...tapi mmg besar la ikan...aku pun tatau nama ikan dia..katanye masak apepun sodap...aku tgk time ikan ni dibersihkan pun aku dah ngeri..macam nak sama besar ngn aku je.. huhuhu....

ikan tersebut tersebut telah dicincang2 untuk dimasak..masak ape pun aku lupe..tak nampak da rupe ikan tersebut

tekun sungguh makcik ni menggoreng ayam berempah...huhuh....ni la suasana kampung member aku..aku suke betul suasana neh...



ni plak acara memotong kuih bersama penaja..huhuu..ni je la kerja yang sesuai utk aku n kawan aku...maklumla...nak suruh kami masak...takut plak tak cukup nnti..huhuhuhu... lupe plak..baju kuning tu la kawan aku merangkap org yang invite aku,....cik rozia aka yan...
Puas gak aku ngn yan memotong kuih itu..habisla semua yang dtg kenduri teringt kat kitorang sbb ade air tangan kami..hahahhaha


Ni plak aksi kawan aku menggoreng ayam ... jauh betul duduknye dr kuali tu....punyela dia takut ayam tu melompat dari kuali... di tambah plak uniformnye adalah selipar jepun..huhuhu.. itulah uniform lengkap untuk menggoreng ayam...



ini adalah aktiviti yang wajib ade bile ade masak2....dan mangsanye biasalah org2 bujang yang mempunyai tenaga yang lebih... so ni la partner aktiviti membasuh pinggan aku.. masuji, yan dan aku.....kitorang ni membasuh sambil bergelak ketawa... yang baju kuning tu, en sopi.....kira runner kitorang la..tukang amik pinggan kotor dan bersih...huhuu..happening sungguh



Inilah rumah kampung kawan aku....unik kan..cantik lagi....habislah episod kenduri di bota

5 comments:

  1. wah citer ko .. wat aku tersenyum sorang sorang je... hehhe teringat kenangan lalu... oh kampung ku...

    ReplyDelete
  2. huhhu....aku yang buat pun senyum sorang2 gak..tapi ade je gambar lain..cume...takleh nak letak...free hair beb

    ReplyDelete
  3. aya patutnye gamba ikan tuh ko kene sensor..darah2 camtuh boleh masuk kategori SG (Seram Ganas) huhu

    ReplyDelete
  4. ops...kak hajar...mujur i tak letak gambar ikan bersama org yang memotong ikan tersebut..lagi ganas

    ReplyDelete