Wednesday, August 4, 2010

**Ego**

Siti Nurhaliza

Kesilapan Ku, Keegoan Mu
Besar kesilapanku besar lagi kesilapanmu
Hampa yang kau rasakan hampa lagi perasaanku
Kau cuba menyatakan aku
Menbuat kesilapan
Yang tak mungkin kau maafkan lagi
Ku tak mungkin kau perlu di sisi

Besar kesalahanku besar lagi keegoanmu
Berkali ku beri alasan berkali-kali kau menolaknya
Kau ingin ku menyatakan
Diri ini bagai lilin
Dan terbakar oleh perbuatanmu

Suasana sepi kini menambahkan bening
Di dalam hatiku
Mengadil silapmu biar di jiwamu aku telah tiada
Di waktu begini diusik kenangan silam
Yang bertandang
Lalu ku biarkan
Ia menabahkan hati ini

Kekasihku cukup engkau buat ku begini
Luka ini usah engkau berdarahkan kembali
Aku masih cinta padamu
Aku masih setia padamu
Kembalilah engkau padaku seperti dahulu

Di dalam rindu ku menangis
Di dalam kalbu ku terasa
Teringatmu di kala derita
Yang memisahkan kita

Di dalam sedu ku berseru
Yang terukir di dalam hatiku
Kekasih bukalah pintu
Untuk sekali ini
Aku cinta kepadamu

Lirik lagu kat atas memang la sedih n lagi2 bile siti plak yang nyanyi..mau mengalir air mata.....lagi2 bile lirik tu terkena plak ngn kisah silam...hahhahah

aku tak nak la cakap tentang kisah cinta tak berbalas tapi nak citer tentang topik EGO.

semua manusia ada ego dia sendiri termasuklah diri aku....kadang2 ego tu baik tapi kadang2 ego tu memakan diri......bukan ape, kadang2 ego tak bertempat lagi susah....rasa diri bagus padahal takde la bagus sangat.... tapi biarlah, manusia dikurniakan akal dan otak...sapa yang bijak, dia akan gunakan akal dia dalam hidup...tapi mana yang kurang bijak tu, gunala otak yang ada.

aku mengaku aku ni takla bagus sgt, tak la baik sgt, tak la cantik sgt.....tapi aku pernah dapat kata-kata semangat diri dari pensyarah aka ustaz aku, dia kata....satu cara untuk meningkatkan keyakinan diri adalah dengan mengeluarkan kata-kata yang baik dari mulut n yakin kita boleh mencapainya....kata2 yang keluar dari mulut itu adalah doa....tapi jgn disertakan dengan sifat ego dan takbur.....

tapi aku tak paham dengan org yang tak mengaku kekurangan diri....aku tak kisah semua tu..tapi aku amik yang positif je....mungkin itulah kekurangan dirinya. So untuk memperbaikinya, biar aku bersabar je la.... :)



No comments:

Post a Comment