Tuesday, August 24, 2010

~Kembara Halangan~

Lokasi : Kem Pengakap, Tangjung Labuh, Batu Pahat

Kembali lagi saya menulis blog saya neh...setelah beberapa macam sibuk je...maklumla, keje banyak tapi nak start tu....pergh....susah betul....bile da start buat...macam tak nak berenti plak.. (poyo je) hahahha...
ok, this time i want to write about my activities during i continue my study.... aku memang suka betul aktiviti macam neh..tapi masalah utamanye adalah aku ni gayat...waaa, berpeluh beb aku buat bende neh, macam2 aku kene kutuk...tapi kiter kene relax..hahhaha.

sebelum aku terlupe.....kembara halangan ni di buat di Tanjung Labuh, Batu Pahat. Tempat ni ialah sebuah kem pengakap. That's why la semua aktiviti ade....

Ni masa lepas dibahagikan kumpulan....untuk pertandingan sapa yang cepat siapkan aktiviti dan juga bilangan peserta yang buat untuk setiap aktiviti.... Kitorang time neh tengah tunggu JPA3 bagi penerangan tentang langkah2 keselamatan sebelum melakukan aktiviti2....Maklumla...ramai lagi yang bujang2 , kot cedera nnti...susah plak



Ni sesi mendengar penerangan dari anggota JPA 3... waa..semangat jenab(baju belan) mendengar ceramah tu...siap tangan2 pun join skali....cda(baju kuning) plak dengar penerangan jenab..bagus kawan aku berdua neh... Imah (baju biru gelap)gak yang steady kat belakang sekali.


Inilah aktiviti memanaskan badan sebelum berjuang melakukan aktiviti berani mati...hahhaha. semangat betul kitorang semua ni bersenam... ahaaaa

Antara aktiviti yang terpaksa dilakukan....berdebar aku menunggu giliran...apepun, aku kene bagi semangat kat kawan2 dulu...."Imah..cepat...."

Ni plak aktiviti seterusnya...nampak macam senang, tapi susah gak sbb kene jalan atas tali..mujur la tak tinggi, kalau tinggi...waaa..mau nangis aku







Ni la satu aktiviti yang paling aku takut sgt2......mmg gigil aku nak melompat masa tu.....aku rasa aku kene tolak masa aku jatuh ni.....waaa...mau tercabut jantung aku wat bende gini...














Dan inilah penutup aktiviti kami...bergambar setelah penat







































1 comment: