Monday, August 2, 2010

*Makan Lagi*

Bosan plak arini sebab tatau nak buat apa.....jadual mengajar da settle da pagi tadi...sudahnye waktu petang habiskan masa mengemas meja dan menulis ape2 yang patut.... Kalau sebut pasal makan, macam2 terbayang kat kepala....sedapnya masakan tu...sedapnya masakan ni...sedapnya makan time ni..sedapnya makan time tu... hehhe...tapi kalau kat kepala aku....SEDAPNYE KALAU ADE ORG NAK MASAKKAN... hahhaha

Tiba-tiba teringat plak masakan mak di kampung... antara menu hidangan yang mmg aku suka sangat.......

Sarapan
Menu yang biasa mak aku buatkan untuk sarapan pagi ni ringan2 je sbb ayah aku jarang bfast makanan berat2..heheh..antara menunya la.....

**Lempeng + Sambal ikan bilis**
**Telur separuh masak**
**Cornflake/quaker oat/coco crunch dan yang sewaktu dengannya**
**Jemput2 atau cekodok**

yang paling jarang mak aku buat pula

**nasi goreng, bihun/mee goreng, nasi lemak<-- jarang sgt2 la**

Masakan Tengahari
**nasi+sup ayam/kentang+ikan goreng+sambal sotong**
**nasi+tumis jantung pisang+daun betik rebus dan cicah+telur dadar**

Makan Malam
Mak aku rajin sket masak...makanan tengahri ngn petang biasanya tak sama...mak aku masak 2 kali menu sbb my dad tak suka makanan yang dipanasakan sgt...hehhe...masa zaman muda2 la

2 comments:

  1. wah besnye..ko masak aya then pos kat sini ekek

    ReplyDelete
  2. ops..boleh....kite tukar nak....akak pos cookies..saya pos makanan.. amacam??

    ReplyDelete